Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

Η ιστορία του χωριού μας ζωντανεύει στους τοίχους του σχολείου μας!

 

Η ιστορία του χωριού μας ζωντανεύει στους τοίχους του σχολείου μας!


Μέσα από παλιές ασπρόμαυρες εικόνες, στιγμές της καθημερινότητας, πρόσωπα που άφησαν το αποτύπωμά τους στον τόπο μας και σύγχρονες φωτογραφίες που δείχνουν τη συνέχεια της ζωής στο χωριό, δημιουργήσαμε ένα μοναδικό ταξίδι μνήμης και παράδοσης.
Μια ακόμη δράση του Συλλόγου Ζαγανιαριωτών Άνδρου «Η Ζαγορά», με στόχο να διατηρήσουμε ζωντανή την ιστορία, τις μνήμες και την ταυτότητα του τόπου μας, ώστε οι νεότερες γενιές να γνωρίσουν τις ρίζες τους και οι παλαιότεροι να ξαναθυμηθούν αγαπημένες στιγμές.
Η προσπάθεια αυτή, όμως, δεν σταματά εδώ.
Σας καλούμε όλους να γίνετε μέρος της!
👉 Αν διαθέτετε παλιές ή νέες φωτογραφίες από το χωριό μας, από ανθρώπους, γιορτές, εργασίες, τοπία ή στιγμές της καθημερινής ζωής, μοιραστείτε τις μαζί μας ώστε να εμπλουτίσουμε ακόμη περισσότερο αυτή τη ζωντανή ιστορία του τόπου μας.
Γιατί η ιστορία ενός χωριού δεν γράφεται μόνο στα βιβλία...
Γράφεται στα πρόσωπα, στις αναμνήσεις και στις φωτογραφίες που περνούν από γενιά σε γενιά.
📍 Το Ζαγανιαρι θυμάται, τιμά το παρελθόν του και χτίζει το μέλλον του.






Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Άλλη μία μικρή αλλά ουσιαστική παρέμβαση από τον Σύλλογο Ζαγανιαριωτών ολοκληρώθηκε!

 

Άλλη μία μικρή αλλά ουσιαστική παρέμβαση από τον Σύλλογο Ζαγανιαριωτών ολοκληρώθηκε!


Άλλη μία μικρή αλλά ουσιαστική παρέμβαση από τον Σύλλογο Ζαγανιαριωτών ολοκληρώθηκε!
Τα δύο υπόστεγα, στο Πάνω και στο Κάτω Χωριό, φωτίστηκαν και πλέον είναι λειτουργικά και τις βραδινές ώρες, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση, ασφάλεια και εξυπηρέτηση σε κατοίκους και επισκέπτες.
Μπορεί να είναι μια μικρή αλλαγή στα μάτια κάποιων, αλλά για εμάς είναι ακόμα ένα βήμα για ένα χωριό πιο φροντισμένο, πιο ανθρώπινο και πιο ζωντανό.
Γιατί η αγάπη για τον τόπο δεν φαίνεται μόνο στα μεγάλα έργα — φαίνεται στις μικρές παρεμβάσεις που κάνουν την καθημερινότητα καλύτερη.
Συνεχίζουμε με μεράκι, συνεργασία και σεβασμό στον τόπο μας.
Σύλλογος Ζαγανιαριωτών Άνδρου «Η Ζαγορά»





Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Συλλογή υπογραφών κατά της εγκατάστασης νέων ανεμογεννητριών στην Άνδρο

 

Συλλογή υπογραφών κατά της εγκατάστασης νέων ανεμογεννητριών στην Άνδρο

Αγαπητά μέλη και φίλοι του Συλλόγου.
Εδώ και λίγες ημέρες έχει ξεκινήσει η Συλλογή υπογραφών ηλεκτρονικά κατά της εγκατάστασης νέων ανεμογεννητριών και φωτοβολταϊκών πάρκων στο νησί μας. Το σχετικό ψήφισμα του Δήμου Άνδρου, συνυπέγραψαν τόσο η αντιπολίτευση, όσο και πολλοί φορείς, όπως η Εταιρεία Ανδρίων Επιστημόνων και το δίκτυο Andros Routes, αλλά και χιλιάδες συμπολίτες μας.
Ο Σύλλογος του χωριού μας, ιδιαίτερα ευαίσθητος σε περιβαλλοντικά θέματα, αναδημοσιεύει τον σύνδεσμο στον οποίο μπορεί να υπογράψει ηλεκτρονικά όποιος το επιθυμεί.
Επισημαίνουμε ότι η περιοχή μας έχει ήδη επιβαρυνθεί σημαντικά, αφού έχουν δημιουργηθεί σε αυτήν τέσσερα φωτοβολταϊκά πάρκα!

Το χωριό μας ομορφαίνει… με μεράκι, συνεργασία και αγάπη για τον τόπο μας!

 

Το χωριό μας ομορφαίνει… με μεράκι, συνεργασία και αγάπη για τον τόπο μας!


Με συλλογική προσπάθεια και τη βοήθεια ανθρώπων που αγαπούν πραγματικά το χωριό μας, ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση των προστατευτικών μπαρών στην κάτω πλατεία.
Μια μικρή αλλά ουσιαστική παρέμβαση που αναβαθμίζει την εικόνα του χώρου και συμβάλλει στην ασφάλεια και την καθημερινότητά μας.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι αφιέρωσαν χρόνο, εργασία και διάθεση για να γίνει πράξη αυτή η προσπάθεια. Τέτοιες κινήσεις αποδεικνύουν ότι όταν υπάρχει συνεργασία, μπορούμε να πετύχουμε όμορφα πράγματα για τον τόπο μας.
Συνεχίζουμε όλοι μαζί, με στόχο ένα χωριό πιο όμορφο, πιο περιποιημένο και πιο ζωντανό για κατοίκους και επισκέπτες! 💚






Τρίτη 12 Μαΐου 2026

Επιστολη διαμαρτυριας για τον ΧΥΤΥ

                                     Επιστολη διαμαρτυριας για τον ΧΥΤΥ

Ως Πρόεδρος του Συλλόγου Ζαγανιαριωτών Άνδρου «Η Ζαγορά», αισθάνομαι την ανάγκη να μιλήσω ανοιχτά για ένα θέμα που δεν αφορά μόνο το χωριό μας, αλλά ολόκληρη την Άνδρο.
Σήμερα, ως Διοικητικό Συμβούλιο, προχωρήσαμε στη σύνταξη και αποστολή επίσημης επιστολής προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, την οποία και δημοσιεύουμε δημόσια, ώστε όλοι οι Ανδριώτες να γνωρίζουν την πραγματική κατάσταση και τις ενέργειες που γίνονται.
Ενάμιση χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του ΧΥΤΥ Άνδρου, τα έργα δεν έχουν καν ξεκινήσει. Την ίδια ώρα, η παράνομη χωματερή της Σταυροπέδας συνεχίζει να λειτουργεί, με τις γνωστές συνέπειες για το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής και – κυρίως – την υγεία των κατοίκων.
Δεν μιλάμε πλέον για «καθυστερήσεις».
Μιλάμε για μια κατάσταση που διαιωνίζεται.
Μιλάμε για φωτιές, καπνούς και διοξίνες που δεν κάνουν διακρίσεις σε χωριά και ανθρώπους.
Μιλάμε για μια χωματερή που το ίδιο το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει χαρακτηρίσει παράνομη.
Ο Σύλλογός μας είχε ήδη ζητήσει επίσημη ενημέρωση εδώ και μήνες, χωρίς να λάβει καμία απολύτως απάντηση.
Γι’ αυτό θεωρούμε υποχρέωσή μας να συνεχίσουμε να πιέζουμε δημόσια και θεσμικά μέχρι να υπάρξουν πράξεις και όχι μόνο υποσχέσεις.
Η Άνδρος δεν μπορεί να συνεχίσει να ζει με μια παράνομη χωματερή το 2026.
Δεν μπορεί οι πολίτες να ακούν μόνο ανακοινώσεις και χρονοδιαγράμματα χωρίς να βλέπουν ούτε μία εργασία να ξεκινά.
Ζητάμε το αυτονόητο:
Να ξεκινήσουν επιτέλους τα έργα.
Όχι άλλη σιωπή. Όχι άλλη αναμονή.
Γιατί η προστασία του τόπου μας δεν είναι πολυτέλεια.
Είναι ευθύνη απέναντι στο νησί μας και στις επόμενες γενιές.




Σάββατο 2 Μαΐου 2026

Καλό σου ταξίδι Θοδώρα μας.

                                                     Καλό σου ταξίδι Θοδώρα μας.

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν φεύγουν ποτέ πραγματικά…
Και εσύ είσαι ένας από αυτούς.
Η Θοδώρα των παιδικών μας χρόνων δεν είναι πια εδώ, λένε.
Μα για εμάς… θα είναι πάντα εδώ.
Στη σκέψη μας. Στο χωριό. Στις φωνές μας. Στα απογεύματά μας.
«Έλα, θα τα πούμε κάτω στη Θεοδώρα… θα είναι και τα υπόλοιπα παιδιά…»
Και έτσι ξεκινούσαν οι πιο όμορφες στιγμές μας.
Απλές, αθώες, γεμάτες ζωή… γεμάτες εσένα.
Ήσουν το στήριγμά μας.
Η φίλη μας.
Η αγκαλιά που πάντα μας περίμενε χωρίς όρους.
Για όσα δεν ξέραμε… για όσα φοβόμασταν…
δεν ρωτούσαμε τον κόσμο.
Πρώτα ερχόμασταν σε εσένα.
Και ίσως τελικά…
ακόμα δεν μάθαμε ποτέ τι λέει αυτός ο κόσμος.
Γιατί είχαμε εσένα. Και μας έφτανες.
Η ζωή σου δεν ήταν εύκολη.
Αν την κάναμε βιβλίο…
θα είχε πολλές δύσκολες στιγμές.
Και η πιο μεγάλη…
η πιο άδικη…
ήταν όταν έχασες τον Νίκο σου.
Από τότε, ένα κομμάτι σου έφυγε μαζί του.
Και σήμερα… πήγες να τον βρεις.
Να τον αγκαλιάσεις, να τον ξαναδείς...
Μέσα σε όλες τις δυσκολίες,
οι πιο φωτεινές σου σελίδες ήταν πάντα τα παιδιά σου.
Ο Νίκος… η Βαλάντη…
Η Βαλαντη σου, που δεν σε άφησε στιγμή μόνη, που μέχρι τις τελευταίες δύσκολες ώρες ήταν συνέχεια δίπλα σου,
και τα εγγόνια σου…
που πρόλαβες να δεις, να χαρείς, να αγαπήσεις.
Αυτές ήταν οι στιγμές που σε έκαναν να λάμπεις.
Αυτές ήταν η ζωή σου.
Θοδώρα μας, σε αγαπήσαμε πολύ.
Και θα σε κουβαλάμε πάντα μέσα μας.
Σε κάθε ανάμνηση. Σε κάθε γέλιο. Σε κάθε “πάμε κάτω στη Θοδώρα”.
Καλό σου ταξίδι…
στη γειτονιά των αγγέλων.
Εκεί που σε περιμένει ο Νίκος..
Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Ξυλοκάστρου, την Τρίτη στις 10:00 π.μ.